divendres, 18 de novembre del 2016

Una història del blues

El blues és molt més que un estil musical (que també ho és), el blues és un estat d’ànim, una música popular de protesta, una forma de viure... De totes les músiques de tradició afroamericana és, sens dubte, l’estil que més ha influït en la música moderna actual perquè és el precedent directe del rock'n'roll i, sense el blues, avui no existirien estils com el rock, el soul, el funk, el heavy... 


Amb aquesta premisa, avui hem tingut el luxe de gaudir de l'espectacle didàctic "Una història del blues" a càrrec de 3 músics extraordinaris que ha vingut a tocar al nostre institut per a l'alumnat de 3r d'ESO:
Julio VALLEJO (Doctor Swinguez): narrador, veu i guitarres
Benoit POINSOT (La Vella Dixieland): saxo, piano, percussions i veu.
Oli ROCQUE (Big Mama): percussió, bateria i veu

 

La idea és fer un viatge musical per la història del blues, des dels work songs fins l'origen del rock, tot fent un repàs per aquells temes i autors imprescindibles, justament el que els nois i noies de 3r han treballat a classe aquestes darreres setmanes.
I és que no hi res com la música en directe tot i que això d'escoltar ens costa una mica encara... Amb aquesta activitat hem intentat ampliar la seva cultura musical i, sobretot, despertar la seva curiositat.

Gràcies Julio, Benoit i Oli i ens veiem en una propera ocasió!

COMENTARIStot l'alumnat de 3r heu de fer un comentari en aquesta notícia del bloc de música per tal de donar la vostra opinió personal sobre l'activitat (recordeu de posar el vostre nom, cognoms, grup i SOBRETOT QUE CAL ESCRIURE CORRECTAMENT). Si no teniu correu gmail, escriviu el comentari com a Anònim i poseu el vostre nom al final del text.

38 comentaris:

  1. La activitat de música del dia 18 de novembre hem va semblar interessant, ja que vam poder viure la historia del blues en directe, els cantants eren divertits i captaven la atenció del public facilment, el únic inconvenient que hi trobo es la durada de la historia ja que cap al final ja estavam cansats. Iratxe

    ResponElimina
  2. El concert va estar molt interessant ja que t'explicava des dels inicis de la música fins al blues. Els músics ho van fer molt bé i em va sorpendre la veu del cantant.LAURA

    ResponElimina
  3. La activitat de música sobre el concert de blues hem va semblar força interessant tot i que al final es va fer pesada perquè era una cosa repetitiva, els musics atreien la atenció del públic perquè ho muntaven tot com una cosa divertida i participativa. Arantxa Gonzàlez

    ResponElimina
  4. Em va agradar molt el concert. Va ser molt entretingut i divertit. Els tres musics ho van fer molt bé, se'ls hi va veure disfrutar del que feien i ho van donar tot l'escenari. Em va semblar molt interessant com van poder representar la història de la música fins al blues amb cançons i representacions com work-song, swing, etc.
    Malgrat que al final ja estavem una mica cansats, va valer la pena.
    Sarai Aranda 3r A

    ResponElimina
  5. Em va semblar un espectacle molt bo, ho van fer realment bé. Vaig aprendre, o mes bé vaig recordar coses de classe d'una forma diferent i més divertida. Personalment m'ho vaig passar molt bé i em va agradar molt. Adrià Fillat 3r C

    ResponElimina
  6. Em va agradar molt el concert, la veritat és que els músics ho van fer molt bé. Desde els inicis de la música fins als blues. Al final si que algo pesat es va fer pero tot hi així gran actuació. Sergi Requena

    ResponElimina
  7. A mi em va agradar força el concert, i va ser divertit com representaven algunes cançons.
    Cap al final de l'actuació ja es va notar que estavem cansat, però va ser molt bon concert.
    DAVID BOSCH

    ResponElimina
  8. L'activitat que vam fer el passat divendres va ser divertida ja que es una manera de fer classe diferent a la que sempre fem. L'actuació hem va semblar força interessant i ens va servir per a aprendre una mica més en el tema que treballem a música, i vam poder gaudir dels 3 músics que van vindre, encara que al final de l'actuació es començava a fer pesat ja que era molt repetitiu.

    Andrea Fernàndez. 3B

    ResponElimina
  9. L'activitat del divendres passat va ser vastant original perquè va ser una manera d'apendre sense fer classe i escoltant música en directe. A part els músics en algunes casos eren cómics i hem va semblar molt bé ja que a part d'apendre, reiem i ens ho passabem bé. En resum, hem va agradar vastant.

    Adrià Puras

    ResponElimina
  10. L'activitat del divendres passat va esta bastant entretinguda ja que explicaven la historia del blues i a la vegada tocaven cançons. Hagues estat millor veure aquest conçert abans de fer tot el tema ja que se feia una mica repetitiu, pero en definitiva, va estar bé.

    Pol pérez

    ResponElimina
  11. Va ser un gran concert, entretingut i divertit, ja que d'alguna manera vam poder participar en ell. Els músics eren molt enrotllats i vaig repassar temari de classe d'una forma diferent i divertida. Al final he de dir, que se'm va fer una mica llarg però tot i així m'ho vaig passar genial!
    Xao Feixa
    3r C

    ResponElimina
  12. El concert de divendres passat va ser entretingut i didàctic, els músics ho feien participatiu fent que el públic aplaudís, piques de mans o endevines els estils musicals.
    Cap al final, s'hem va fer pesat ja què semblava què la música no avances, però en general, va ser una experiència divertida i fructuosa.
    Pol Roca 3C

    ResponElimina
  13. El concert de divendres va estar força divertir i entretingut, cantaven molt be i eren molt divertits, vam aprendre alguna cosa mes, tot i així cap al final del concert es feia cansat, peró en general molt be!
    Andrea Calviño
    3rC

    ResponElimina
  14. El concert va estar molt be, més de el que jo m'esperava. Va ser bastant entretingut perquè explicava la història del blues i era interessant, també era participatiu ja que ens deien que aplaudíssim, cap al final es feia una mica pesat però encara així va estar molt bé.
    Marc Suárez 3C

    ResponElimina
  15. El concert del passat divendres va estar molt be, jo m'esperava una otra cosa com mes aborrida que sol tocarien, pero hem va sorprendre, ja que no m'esperava que sigues tan participatiu ni tan divertit. Hem va semblar una atra forma de fer classe sense que s'ens fes tan pesada, encara que al final es deia una mica pesada, pero va estar molt be, els musics ho feien molt be.
    Julia Rodriguez 3C

    ResponElimina
  16. Em va agradar molt el conçert ja que vam poder escoltar els estils de música que haviem fet a classe, i em va semblar una forma diferent de repassar la història de la música. Em va sorprendre molt sobre tot el "Work song" ja que em va semblar molt divertit i semblava de l'època. Em van agradar molt els tres músics.
    Dídac de Dios


    ResponElimina
  17. Em va agradar bastant el concert, ja que els tres músics ho feien molt bé i es notava que sabien el que feien. A part va ser una forma molt entretinguda de repassar el contingut treballat a l'aula. Em va sorprendre com els músics sabien fer participar als alumnes. Va estar bé tot i que al final la gent estava molt nerviosa.
    Pau Aguiló 3rC

    ResponElimina
  18. El concert va estar força entretenit, vaig aprendre noves paraules ,va estar be, vam riure i tambe vam aprendres en general força be.
    Aitor Iturregui

    ResponElimina
  19. El concert em va semblar bastant entretenit, força interessant. Però a la vegada se'm va fer una mica pesat a l'hora d'explicar la història, ja que estavem nerviosos per què era divendres i últimes hores, tot i així tot súper bé.
    Rosa Ruiz

    ResponElimina
  20. El concert va estar bé, el vocalista, el bateria i el pianista toquen molt bé junts, tot i que va estar una mica animat per ser blues xD.
    Joel Guardia
    3r ESO C

    ResponElimina
  21. Va ser un gran concert, entretingut i divertit, ja que els tres músics ho feien molt bé,tambe va estar interesant perque vam repasar per l'examen d'una forma diferent i mes divertida. Els músics ho van fer molt bé i em va sorpendre la veu del cantant.
    Josep Ribau

    ResponElimina
  22. Va ser un gran concert, ja que va ser molt interessant i divertit.Personalment les dues hores de concert me se van fer molt curt.Els músic ho van fer molt be i hem van sorprendre molt!!
    Maria Prim 3r A

    ResponElimina
  23. Va ser molt interessant, i entretingut. Em va agradar la manera d'actuar d'ells. Ho van fer molt bé, encara que hi havia molta gent que parlava i molestava. Haurien de saber valorar aquestes coses.

    Paula Vargas. 3A.

    ResponElimina
  24. El concert em va agradar, ja que els interpretants van tenir molta gràcia a l'hora d'actuar i al públic va fer gaudir de cada moment.
    Un bonic record.
    Judith Carrillo

    ResponElimina
  25. Em va agradar molt escoltar música en directe i repasar tot el que haviem fet durant el curs en un concert. Els musics ho fan fer molt bé i es notava que en sabien molt.
    Albert Remacha

    ResponElimina
  26. Hem va agradar molt, va ser divertit i entretingut; també vam poder repassar tota la història del blues. L'actuació dels músics em va impressionar molt, ho feien molt bé! Judit Aguayo

    ResponElimina
  27. A mi em va agradar molt,ja que els músics van captar l'atencio del públic,es una manera diferent de repasar per a l'examen ja que amb directe es millor.Al final es feia una mica pesat pero tot hi aixi va estar molt be.
    David Alcaina
    3rA

    ResponElimina
  28. La idea de fer vindre uns músics a fer-nos el concert en directe trobo que és una idea molt bona... és una cosa que mai ens havien fet (que jo recordi) i va estar força interessant. Em va agradar molt l'actitud que tenien els músics, inclús al final quan tots ja estàvem inquiets i començàvem a parlar i comentar-ho tot, ells van seguir tocant i intentant captar l'atenció de tots i totes... va ser una manera diferent de recordar-ho tot, totes les classes de música en una sola hora, d'una manera divertida i entretinguda i ens va ajudar de cara a l'examen.
    Vam gaudir molt!
    Sara Palau

    ResponElimina
  29. Em va semblar forca interessant que fessin vindre a tocar un concert en directe ja que no es molt habitual i em vaig encuriosir per veure com seria viure el jazz, el blues i tota la musica afroamericana en directe.El concert em va agradar bastant ja que els tres components del grup o van fer be, encara que va haver i gent que no es va comportar be jo vaig poder gaudir del concert.
    Em va agradar perquè m' esperava un concert mes avorrit peró va ser divertit i entretingut vaig passar ve aquella hora.
    Recomano que u repeteixin mes anys!.
    Kike Pocino
    3r eso C

    ResponElimina
  30. Va ser un concert força divertit, ja que nosaltres també vam poder interactuar amb els músics. Va ser una forma més entretinguda de repassar el que em estat fent a l'aula durant els últims dies i aprendre més coses de cara a l'exàmen. Pensava que seria més avorrit però em va agradar bastant.
    CLÀUDIA SARRÀ 3rC

    ResponElimina
  31. Em pensava que m'avorriria ja que aquesta música no em sembla atractiva però es músics em van fer captar l'atenció i així vaig poder gaudir del concert.
    Va ser molt bona forma de repassar tot el que s'ha fet a l'aula d'aquesta manera.
    JORDI LÓPEZ 3er ESO 'A'

    ResponElimina
  32. A mi personalment em va agradar molt més la primera hora, ja que dues hores son massa. Ho van fer molt bé i el que explicaven s'entenia molt bé. Era interessant, tot i que van explicar el mateix que el Ramón a classe (Una mica més extens). En definitiva m'ha agradat bastant

    ResponElimina
  33. Un gran espectacle, personalment em va agradar molt.
    La história del Blues és bastant curiosa desde els seus inicis fins ara. L'espectacle em va fer gaudir molt, ja que era entretingut. L'únic problema va ser que la mùsica estava molt forta.
    Peró ho tornaria ha repetir sense dubte!!!!

    ResponElimina
  34. Em va agradar molt el conçert ja que vam poder escoltar musica de l'epoca en directe. Va arribar un moment en el que pareixia que estiguesis en aquella epoca, i aixo em va agradar molt. Xapo per els musics.
    Mario Hristov 3r B

    ResponElimina
  35. A mi em va agradar molt, ja que va estar divertit. Amb aquesta actuació vam escoltar cançons en directe i repassar els estils de musica fent-ho més entretingut. Els músics ho van fer molt bé.
    Mònica Escuer 3r Eso B

    ResponElimina
  36. Dons ami em va agradar molt el concert perque tot el que em estudiat o em pogut viure en directe i sobre tot amb aquest grans musics com eren. El que mes em va sorpendre es que sabien tocar tots els estils tot per igual tots igual de bé. Va ser una manera diferent de fer classe!!!
    Ivan Bravo 3er A

    ResponElimina
  37. Doncs perosnalment, m'ha semblat força bé perquè podies notar que es ficaven massa en el paper, es a dir: quan tenien que cantar una musica de "Work Song" ficaven la veu adecuada, de gospel també...) Però a el que em vull referir es que els gestos, les formes en les que actuaven quan cantaven. Només això perque tot lo demes ho van fer de maravella. I també lo bo de ells és que no transimitien que, ho feien perque ere el seu deure, sinò que es notave que ho vivien i això em va agradar un munt també.
    Moltissimes gracies per la vostra lavor Benoit, Oli i Julio.

    ResponElimina
  38. me enquanto el espuetaqule

    RAÚL RARRA

    ResponElimina